diumenge, 8 de febrer del 2015

05.- COPIAR? PLAGIAR?

Llegit al diari ARA el 4/11/2014

El Ministeri d'Educació de la Xina ha anunciat que els estudiants que copiïn en exàmens, plagiïn treballs o cometin altres irregularitats veuran el seu comportament reflectit permanentment en el seu expedient acadèmic, una mesura amb la qual el govern xinès vol millorar l'ètica a les aules.

La nova pràctica s'aplicarà a alumnes d'ensenyament secundari i superior, i s'anuncia poc després de diversos escàndols, en els quals es va descobrir que centenars d'alumnes havien copiat en importants exàmens utilitzant aparells d'alta tecnologia.


PENSANT EN VEU ALTA

Quan es tracta d'internet, les formes més comunes de fer trampes són:
  • Baixar-se un treball ja fet i presentar-lo com a propi.
  • Copiar text de webs i presentar-lo com a treball propi.
  • Cercar el manual del professor amb les respostes i copiar-les.
Però el que més sorprèn és que molts adolescents, en haver crescut a la societat de la informació, on tot està a mà a Internet, tenen una concepció esbiaixada del que és copiar. Un 23% dels joves creu que guardar les lliçons al seu mòbil no és copiar i un 20% no veu res de reprotxable en enviar-los les respostes als seu amics durant un examen. Aquestes dades evidencien que els adolescents no tenen massa clares algunes qüestions d'ètica relacionades amb la comunicació i la tecnologia.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada